ArchívumHírekHírek 2015

Hód – Mező – Vásár – Hely kerámiában megfogalmazva

Hód – Mezõ – Vásár – Hely kerámiában megfogalmazvaA 17. Vásárhelyi Kerámia Szimpózium kiállítása az Emlékpontban 2014 õszén tucatnyi hazai és két külföldi kerámiamûvész alkotott öt héten át Hódmezõvásárhelyen, a 17. kerámia szimpózium keretében. A mûvészek város inspirálta alkotásaiból május 8-án, pénteken 17 órakor nyílik beszámoló kiállítás az Emlékpont ½Galéria½ kiállítótermében. Köszöntõt mond Miklós Péter, az Emlékpont intézményvezetõje, a tárlatot Csenkey Éva mûvészettörténész nyitja meg. A vernisszázson közremûködik Borsos Annamária Príma-díjas zongoramûvész. A Pünkösd vasárnapjáig megtekinthetõ kiállításon Antal András, Albert Ildikó, B. Kovács Emõke, B. Kovács Katalin, Jáger Margit, Kerezsi Györgyi, Kertész Géza, Kiszely Mária, Krajtsovits Margit, Pannonhalmi Zsuzsa, Eva Pelekova (Cz), Serge dos Santos (Fr) és Tuza László mintegy hetven alkotását tekintheti meg mûvészetkedvelõ közönség. A bemutatkozó tárlat anyagát rendezõ Pannonhalmi Zsuzsa keramikusmûvész, elmondta, hogy a HÓD-MEZÕ-VÁSÁR-HELY téma választásának egyrészrõl a város népszerûsítése volt a célja, másrészrõl a szó etimológiájával foglalkozott. A szimpózium, mely ez évben lesz ½nagykorú½, kiváló lehetõséget biztosít a mûvészeknek, hogy az anyaggal és technikával kísérletezve formálják mûvészetüket – emelte ki a Ferenczy Noémi-díjas érdemes mûvész. Antal András formajátékból álló plakett sort mutat be, melyeken anyaggal, színnel és felületváltásokkal kísérletezett. A HELY kérdésével foglalkozott, az univerzum és a galaxisok világát jelenítette meg Krajtsovits Margit, míg Tuza László témája a MEZÕ a virágai voltak, Albert Ildikó és Jáger Margit pedig kedves, játékos HÓD ábrázolásokat készített. Kiszely Mária belsõépítészt a gyárakban használható anyagok fogták meg, ezeket felhasználva változatos növényi motívumokat alkotott. Kerezsi Gyöngyit a Csomorkányi templomrom ihlette meg, Az út vége és Angyalfej címû munkáit a HELY szakrális szelleme hatja át. Kertész Géza ötvösmûvész porcelán kanna tanulmányokkal kísérletezett. B. Kovács Emõke a vidéki életet jelenítette meg figuráival, míg hód kompozíciója az állatra utal